2012. november 29., csütörtök

Vádizláv???



   Létezik egy csodálatos dolog, amely mindenkinek keresztülsöpör az életén,ha szerencsés,akár többször is…és feje tetejére állít mindent,mi pedig rohanunk vesztünkbe…

....Eldobva magunktól a realitás béklyóit, mert a szerelem nincs tekintettel korra, nemre, társadalmi hierarchia rendszerre, bőrszínre, nemzetiségre, vagyoni helyzetre, szociális státuszra sem.

 Elmúlásának ideje előre pontosan nem mondható meg, sőt az sem,mi lesz eme nemes érzésnek a végkifejlete….


De kezdjük az elején….

Rögtön túl vagy egy óriási krízisen,anyu saját készítésű akváriumának kényelméből a világra penderítenek,majd kezdődhet a küzdelem amit úgy hívnak,élet…

Telnek-múlnak   az évek,nagy-nagy nyugalomban, és egyszer csak azon veszed észre magad,hogy reggelente gyors öltözködés,felakasztanak egy biciklire, mint egy csíkos szatyrot, utána uzsgyi egy olyan helyre,anyu becsapta a kapuajtót kívülről mire felocsúdtál.

…A hátad mögé néztél, ahol még rajtad kívül még egy kas gyermek ordítja ugyanazt….                       
-----AAAaaannyaaaaaa!!!!! ….   (na ez aztán de fa**a..)

Hosszú hónapok kemény munkája, és végre otthonosan érzed magad,a mászókák,gyurmázások,tüsi - játékok birodalmában…Természetesen ilyen korban már elkap a hév, kialakulnak az első szerelmek,és elindul az életen át tartó küzdelem,ezért a „drogért” :)

Először gyenge próbálkozásaim voltak be kell vallanom…

Kezdésképpen elrúgtam a leányzó homokozó vödrét,vagy elszaladtam a kedvenc lapátjával,csak,hogy észrevegyen….
Esetleg,hogy érezze,szintet léptünk,és komolyan veszem, meghúztam a haját,vagy pedig évszaktól függően falevéllel,gesztenyével,hógolyóval dobáltam meg.
.... És akkor jött az isteni szikra!!!

Rájöttem!!!

…Itt valami olyan kell, amit nem kap meg az M1-en fő-műsoridőben sem a kis Lotti…Ki is gondoltam,hogy egy olyan egyedi műsorral lepem meg,hogy mire nagycsoportos leszek,addigra már a Fővárosi Nagycirkusz leszerződtet,mint artistát… :)

Olyan jól sikerült bemutatnom egy laza végigsétálást a hullámos mászókán elengedett kézzel, hogy édesanyámat késő délután értesítés várta a postaládában hazajövet a munkából,mely magában foglalta bűntettemet,illetve lelőhelyemet a közeli ügyeleten,ahol átvehető voltam némi modellgipszbe mártva….

…Nem könnyű a gyerekekre több mint 10 órát figyelni, akik csak, hogy kedvében járjanak dadusuknak,hobbi-szinten  cserebogarat nyomnak desszertnek a fél kg vakolat elcsámcsogása  után,aztán meg nem eszik meg a májkrémes-kenyeret, mert az „Nyemfinyom”…

(Mostani fejjel visszagondolva minden elismerésem és tiszteletem az Óvónőké,akik megvédtek a saját agyam által kreált „Semmelweis Ignácos” kísérletektől.)

Kinőttem a gipszet, helyre jöttem,és rájöttem,hogy az én világom a kerítés melletti borókásban van....ott leszek igazi „Shakespeare-Rómeó”…….
Nyomban le is adtam egy szettet, udvarlás gyanánt gyermekláncfűből „hómmédelt” karkötővel,melynek meg is lett az eredménye.

 Hirtelen megnőtt a piaci értékem, és kaptam is egy cuppanós arcra puszit, melyet  később szeretett dédmamámnak is elmeséltem.
Ő dicséretképpen merített nekem egyet a csempekályhán főtt zöldbablevesből…..és csak annyit mondott:

-Óvatosan kisunokám ezekkel a lányokkal……..Aztán szerelmes vagy-e?

...Hát egy GAVALLÉR mit mondhat erre-?

(mindezt affektáló gyerekmodorral)

-Hááát pejsze mama ...tudod, úúgy beszéltük meg, hogy fejeségüj  veszem,nemsokája,asszt hiszem...
  (Itt elgondolkodtam,mert nagy bejelentést akartam tenni)

-Lesz 3 gyejekünk, és krumpjifőzelék lesz az esküvőmön,meg dijós rásssos sütemény…



Mostani fejjel ez a szisztéma működik??? Hát a nagy francokat…

A mai világban már el sem megy a násznép az esküvődre,ha nincs tűzijáték,galambröptetés,meg  Zámbó Krisztián ajándékba…

Nemrég voltam olyan esküvőn,hogy csak a koszorús párok voltak 30-an,a vendégek majd 400-an….…Mindenki,úgy ki volt rittyentve,mintha maga az ukrán Julija Timosenko ukrán ex-miniszterelnöknő tette volna tiszteletét éjfélkor. 

Mégis a nagy nívós emberek hajnalban ugyanúgy a vőfély által bugázott tyúksz**os csirkeitatóból itták szívószállal a pálinkát, mint mi otthon,házibuliban…

(Jaaaa és a vőlegény annyit mondott,hogy igazából Ő nem akart esküvőt,de a párja szerint ez olyan szép,meg ezt az apósék állják....Száradjon ki a szemem a sok zokogástól Öcsém,mások meg egy életen át gyűjtenek erre,mert ez az álmuk!!!)


Bocs,….elkalandoztam….vissza az ovihoz…

Mikor már középsős koromban elkezdtem olvasni tanulni, megéreztem, a délutáni alvás nem csak alvásra jó....
Édesapámmal jártam „kamionozni” nyaranta, és „megfertőzött”…. imádtam a KRESZ-táblákat. Így én általában külön voltam elkvártélyozva az ágyneműtartó mögött a sarokban,mert állandóan szóval tartottam a többieket, és meséltem a táblák jelentését…(Nesze neked támogatott továbbképzés)

Ám annyi tudomány szorult már később a lopótökbe  nagycsoportos koromra,hogy tudtam, 18 év alatt nem büntetik a bigámiát…. Így aztán szimultánban végeztem el a párkapcsolati teendőket…

Amolyan délutáni dezertőrként... amint egy kis kávészünet lépett életbe a felügyelő szerveknél,és elcsendesedett a körlet, én rögtön elmásztam az ágyak alatt a „jányokhoz”.
Természetesen a logisztika is teljes mértékben megoldott volt, egymás mellett feküdtek,így a legfontosabb műveletet egyszerre kétfelé is tudtam végezni:

---FOGTAM A KEZÜKET!!!

Általános iskola alsó tagozatában annyit tudtunk ennek felnőttesebb verziójáról, hogy tuti nagyon veszélyes lehet,mert amikor felírtuk a párás ablakra,hogy SZEKSZ , akkor rögtön beszedték az ellenőrzőnket…
Hát,ha ezért ezt kapod… a többit már nem is akarod tudni!

Én nagyon vagány gyerek voltam,(hittem)..na ennek az lett az eredménye,hogy mikor tollbamondás volt, és ahhoz a szóhoz értem írásban,hogy „KÖZÜLÜNK”…én nevettem magamban,aztán elmondtam többieknek is a nagy titkot...…és susmorogtunk a pad alatt,hogy  KÖZÖSÜ**NK….ránk szólt a tanítónéni,majd  folytattuk a diktálást...

....ÉN HÜLYE MEG NEM FIGYELTEM, ÉS LE IS ÍRTAM,A ROSSZ VERZIÓT!!!

Produkció az lett,hogy következő héten füzetkiosztáskor nekem becserélték a jegyemet egy gyönyörű beírásra,hogy:
 „A gyermek a füzetébe,ízléstelen,trágár szavakat használ,kérem ennek leellenőrzését,Láttamozását”…..

Nem írom le ,mit kaptam aznap otthon motiválásképpen, de egy biztos, VHS-kazetta nélkül is ment előttem szélesvásznon a Csillagok háborúja….

Persze beütött aztán a nagy változás…
                                                                            …...Felsősök lettünk…
                                                                                                                     …...és lett első Igazi csók….

…To be continued….. 

2 megjegyzés: