2012. december 19., szerda

De most tényleg….ez a boldogság?




Fantasztikus…megjött a Karácsony!

....Már októberben a k***va    tízdekás csokimikulást vödrözték éktelen nagy gúlákba az Ósön-ben  a munkások…..

/De sok  háznál láttam én azt még kinn rohadni húsvétkor is az ablakban/

Na, mondom fasza,ismét nem változott semmi,kinn az utcán még 18 fokban játszanak a gyerekek az avarral…bent a boltban meg fehérbe öltöztetnek mindent,  házilag ledarált hungarocellel,meg nyomokban mókust tartalmazó „katicabevonós” csodaszaloncukrokkal…

Kerülget az extázis,nem ismerek magamra…bóklászok a sorok közt,kakaóillat mámorától ,amikor a játék-osztály rejtekéről anya-lánya beszélgetést hallok:

-Kislányom,beszélek a Jézuskával,lehet hogy jövőre már meg tudjuk venni azt a babát,ami annyira tetszik neked!

-Jó anya,én szeretlek akkor is,ha nem tudsz beszélni a Jézuskával…..

Igen ……ilyenkor boldog az anya,és ragyog,hogy a jó példát már előre  igenis határozottam belepalántálta gyermeke buksijába…Mindegy ,hogy mi történik, ez a gyerek már tudja…ezek csak tárgyak…. a család az első….

Bármilyen meglepő, ez bizony otthon történt ,Békés megyében…és ez miért fontos ide?....
Mert ez tavaly történt, mikor otthon jártam,viszont a napokban történt esemény feldobta az agysejtjeimet a levegőbe,és közéjük lőtt.

Szinte a körülmény ugyanaz:,csak imádott fővárosunk egyik Mammutjában 


/Anyuka –játékosztály-kontra gyerek/
Csak épp itt a gyerek volt a fegyelmező:

-Anya ,én igenis megérdemlem azt a játékot,mert járok óvodába.    
(…hmmm…elsőre nem rossz gondolod,csak jön a varázslat anyu frissen felpumpált szájából)

-Az igaz kisfiam,de az anya pénzéből,és anya keményen megdolgozik a pénzért,legyen most elég ez a 4 doboz LEGO…. 
 (Vajon melyik ismerősömnél volt ő cirkot kötni,hogy meglegyenek a heggesztett cickók,meg a „DzseronázzóMárija”-száj…hmmm…nem rémlik)
Na azért ,megnéztem „was kostet?”az azálomjáték?  …130.ezer a 4 dobozért …az nem rossz Jesszuskától)…Ténferegtem egy darabig,cipőt néztem egy másik boltban,majd elindultam a kijárat elé.

Véletlenül,pont egyszerre mentünk ki a kijáraton a mai MODERN NŐVEL,és porontyával…..…Kifelé menet anyuhoz odament egy nyugdíjnak tűnő gyűrött hölgy,hogy éhes,tud-e segíteni ,jött a megoldás:
Ő  felé lendítette az egyik táskát a „Húzzon arrébb,nehogy összekoszolja már a gyereket….” mondattal…..

Na ez még nekem is összeszorította a szívem.,…nem vagyok egy nagy adakozó,de akin látszódik tényleg,hogy bajban van,és nem aktív folyadékbevitelre kell a zseton,annak bizony adok…

A Külső boltrészen vettem két sonkás péksüteményt meg meleg teát és odavittem a néninek, aki a mamám lehetett volna,és bizony nem hitte el,hogy tényleg tőlem kapja….

Nagyon fontos dolgot tanultam meg azon a napon,beszélgettünk egy kicsit,és ezt  a nénitől kaptam útravalónak:

-Látod fiam,te azért segítettél,mert neked van miből…

(ezt elsőre nem értettem,ezért visszakérdeztem?)



-Miből tetszik ezt gondolni,hogy tehetősebb vagyok?



-Mert csak az tud igazán adni,aki magával is jó barátságban van,és boldog…..




…És tudod mit?A rohadt életbe…. Igaza van….kergetjük a boldogságot….és min keresztül?....
Nem megteremtjük kétkezi emberként…megvásárolni akarjuk azt…

Nem hiszed?....én is így gondoltam…aztán dilemmáztam kicsit….
Hogyan is működik ez?

Annyira  gyönyörűen lehet látni most főleg így év vége felé,ahogy kergetőznek az emberek a bevásárlóközpontokban a  raklap átmérőjű TV-ért,milyen csodás hiteleket nyomunk le a saját torkunkon,hogy arra a pár napra  a mi fa**unk legyen a legnagyobb a haveri körben,ha focimeccset kell nézni.

Tettem egy rohadt próbát, amitől most is sikítani tudnék….kicsit az örömtől,nagyon a komorságtól.

Helszín:Moszkva tér   …(-ja bocs Széll Kálmán tér)
Megy a bazározás….gondoltam riportert játszok….nem kellett volna 
Nagyon egyszerű volt a kérdés:

Mikor vagytok felhőtlenül boldogok??

19-21 év közti lányok:  - Ha anyu elenged 2-ig és ad egy 10-est...

Ja,baszki ,az este folyamán eltolod akciós koktélra,aztán bekómálsz mint a muslinca a Somogynádasdi  4 tartályostól,így a  vasárnap azzal fog telni,hogy irány a gyógyszertárba antibaby tabiért.

26-28 éves korombeli hím:- Hát ha a haverokkal úgy istenigazán szétb***uk magunkat

majd .
Bravó,erre van szüksége a párodnak is,aki már 4-5 éve tűzön-vízen át kitart melletted,és álmodozva teszi ki hetente az üzenőfalára egy virágszirommal teliszórt kád képét,csak azért hátha végre leszel olyan romantikus,és megleped valamivel…..

 Ez csak egy gyenge szeletke,ebből nem lehet konzekvenciákat levonni,de azért jelzésértékű tud lenni hiszen én is látom mik mennek…

Boldog  egy lány,ha már a fiúja a:
- Breakcsapatban legelöl táncol.

-A leggyorsabban issza meg a sört.

-A barátnői azt mondják,hogy fasza csávó.

-Állat menő kocsival rendelkezik,és csak ő tud pontosan 3500-ért tankolni a környéken.


Fiú úgy érzi,boldog ha a csaja:
-szex közben Cigánykerekezik az ágyban

-perverz,mint az állat,

-az összes haver előtt kijelenti,hogy márpedig te mondai alak vagy…( felül ember ,alul ló) 



Van egy nagyon nagy hibánk,embereknek…elhisszük azt,amit az a színes nagy doboz mutat nekünk… a TV.Ez egy nagyon nagy véleményformáló,és család degradáló készítmény,főleg hogy ha olyan csatornákat nézünk…….

Persze én nem nézek olyat…..nekem ne kamuzz…..már nem is érdekel,ha kiskecskékből hatosikrek születtek a Pálmonostori 2-.es Dózsa Tsz-ben…inkább az érdekes,hogy ki a fenét küldtek haza egy kornyikálóműsorból,ahol a legnagyobb Jedi egy apja árnyékán felkapaszkodni akaró paprikajancsi.
A legjobbak arra,hogy a gyereket elvadítsuk a család tűzhelyétől,az az ha napi folytatásos sorozatot adunk neki vacsorára.

Régen a Dallasban ,csak berúgás volt izomból,minden részben,nézd meg…az a generáció mind a mai napig egészséges,csak keményen iszik .....

Egy Banánok közt-sorozatrészbe belekamillázva mit látok?

Szájon vágják egymást,mert megcsalta ,lefeküdt a másikkal,átverte a bizniszben,megette a tengerimalacát,és ezek még csak a  férfiak.
Ezekben a műsorokban természetesen megtanulhatjuk nőként ,hogyan lehet úgy felkelni reggel,hogy be van sütve a hajunk, és ki vagyunk sminkelve.

Férfiként pedig,hogy milyen kényelmes hajnal 5 től,késő éjszakáig mindig öltönyben lenni ....
Szuper…én még mindig a Tom és Jerry-re esküszöm meg a nagyanyám húslevesére….az minden bajra gyógyír….és a legfontosabb,az hogy ne pénzen vegyünk boldogságot….
.
Tegyünk meg annyit,hogy dicsérjük meg a szívünk választottját, amiért egész nap ült a fodrásznál,hogy egy napra nekünk szép legyen….vegyük észre azt az új ruhát,amit a vacsorára fölvett…és előtte 2 hónapig kínozta magát,csak hogy beleférjen…..



Vigyázzunk a család szentélyére,van akinek nem adatik  már meg ez a csoda,szeressük a szülőket,ők neveltek fel minket,akármilyen helyzet is állt elő……

De  BOLDOGSÁG,az belülről fakadjon…….ne megvenni akarjuk ... 


Kellemes Ünnepeket…..


                                          Üdv:  1 Gavallér

9 megjegyzés:

  1. Jó kis írás. Nagyon tanulságos.
    Boldog karácsonyt és kellemes ünnepeket neked barátom :)

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm Uram!Kicsit másképp,kicsit máshogy....de a mi kutyánk kölyke ez :)

    VálaszTörlés
  3. Neked is kellemes ünnepeket kívánok! :) írj még ilyen jókat az új évben is! :)

    VálaszTörlés
  4. Köszi Lola.....megtisztelsz,hogy olvasod!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Persze,hogy olvasom! Szeretek nevetgélni!Olvasni is,ha jó a téma és eddig még egyszer sem csalódtam! Egy élmény mindegyik! Köszönöm! :)

      Törlés
  5. Köszönöm Toruss az elismerést :)

    VálaszTörlés